Гедоністична або рекреаційна функція
листівки полягає у її призначенні приносити задоволення (естетичне, емоційне –
від того, що листівка є самобутнім подарунком, призначеним конкретній людині),
створювати ефект емоційного піднесення, сприяти духовному очищенню, прикрашати
побут. Як об’єкт матеріальної
культури, листівка асоціативно прив’язується до людини, яка її подарувала, до
міста, в якому було куплено, наприклад, сувенірний комплект, конкретних подій в
житті, які спонукали до придбання цього видання. Листівка стає знаковою річчю
для власника, тому ці функції фона виконуватиму протягом всього часу існування.
Листівка синтезує іконічні знаки і символи, як національні так світові. Вона
завжди пов’язується із фактами життя людини і країни, світу в цілому, тому у
культурологічному дискурсі науковці аналізують філокартистські видання з метою
вивчення менталітету жителів тієї чи іншої країни, стильових тенденцій у
культурі певної епохи, особливостей архітектурного ареалу та ін.
Комунікативна
функція є однією із утилітарних
функцій листівок, полягає у її призначенні бути засобом комунікації.
Історично-документальна
функція листівок зумовлена їх
онтологічною сутністю віддзеркалювати в епоху в усьому її різноманітті.
Культурологічна функція розкривається у можливості листівок актуалізувати
пізнання тієї чи іншої епохи, її культури, так чи інакше представленої у
листівці, світогляду та філософії. Пізнання
– процес зацікавлення певним феноменом дійсності і його осмислення в контексті
історії, культури і буття того, кому належить листівка. Тому пізнавальна або
гносеологічна функція листівок є важливою під час розробки концепції видання.
Пізнавальна потенційність листівки залежатиме від характеру зображення.
Естетична функція листвок
пов’язана із можливістю впливати на формування естетичного смаку, вподобань,
вміння розрізняти прекрасне і потворне, оцінювати явища мистецтва. Для дітей
розробляються листівки із зображенням різних казкових героїв, що дозволяє
маленькому реципієнтові візуалізовувати улюблених героїв у певному контексті,
пригадаючи текст казки.
Немає коментарів:
Дописати коментар