четвер, 31 березня 2016 р.

Функції листівок

Гедоністична або рекреаційна функція листівки полягає у її призначенні приносити задоволення (естетичне, емоційне – від того, що листівка є самобутнім подарунком, призначеним конкретній людині), створювати ефект емоційного піднесення, сприяти духовному очищенню, прикрашати побут. Як об’єкт матеріальної культури, листівка асоціативно прив’язується до людини, яка її подарувала, до міста, в якому було куплено, наприклад, сувенірний комплект, конкретних подій в житті, які спонукали до придбання цього видання. Листівка стає знаковою річчю для власника, тому ці функції фона виконуватиму протягом всього часу існування. Листівка синтезує іконічні знаки і символи, як національні так світові. Вона завжди пов’язується із фактами життя людини і країни, світу в цілому, тому у культурологічному дискурсі науковці аналізують філокартистські видання з метою вивчення менталітету жителів тієї чи іншої країни, стильових тенденцій у культурі певної епохи, особливостей архітектурного ареалу та ін. 
            Комунікативна функція є однією із утилітарних функцій листівок, полягає у її призначенні бути засобом комунікації. 
            Історично-документальна функція
 листівок зумовлена їх онтологічною сутністю віддзеркалювати в епоху в усьому її різноманітті. 
            Культурологічна функція
 розкривається у можливості листівок актуалізувати пізнання тієї чи іншої епохи, її культури, так чи інакше представленої у листівці, світогляду та філософії. Пізнання – процес зацікавлення певним феноменом дійсності і його осмислення в контексті історії, культури і буття того, кому належить листівка. Тому пізнавальна або гносеологічна функція листівок є важливою під час розробки концепції видання. Пізнавальна потенційність листівки залежатиме від характеру зображення. 
            Естетична функція листвок пов’язана із можливістю впливати на формування естетичного смаку, вподобань, вміння розрізняти прекрасне і потворне, оцінювати явища мистецтва. Для дітей розробляються листівки із зображенням різних казкових героїв, що дозволяє маленькому реципієнтові візуалізовувати улюблених героїв у певному контексті, пригадаючи текст казки. 

Немає коментарів:

Дописати коментар